ÇOCUKLAR DUYMASIN2011( Bir Kısım)

                               

çocuklar duymasın           

     1.GÜN     

 

1. OFIS / İÇ / GECE

Ofiste tek Haluk vardır ayakta. Sanki ona birisi Sürpriz yapıyormuş gibi rol yapmaktadır.

HALUK- Süprizzz! Aaaa!... Siz yok musunuz siz?


 Yine beni şaşırttınız. 


Hangi ara bu kadar hazırlığı yaptınız inanmıyorum. 


Bir an sizi görünce şok oldum. O bu oyunu 


oynarken sırtı dönüktür. Tolga’nın Geldiğini fark  etmez

                                                              TOLGA- Haluk bey iyi misiniz?****


HALUK- Anaa! Dar gömlek sen misin?


TOLGA- Ne yapıyorsunuz Haluk bey?


HALUK- Prova yapıyorum.            


TOLGA- Ne provası?            


HALUK- Sürpriz provası iki gün sonra doğum günüm


 var bizimkiler yine sürpriz olmayan bir sürpriz

 

doğum günü yapacaklar. 


Ben de şaşırmış gibi yapıyorum. 


TOLGA- Haaa!              


HALUK- Geldiğin iyi oldu  hem sürpriz diye bağırıp, 


hem de şaşırmış gibi yapamıyorum. 


Sen sürpriz diye bağır ben de şaşırmış gibi 


yapayım.****


TOLGA- Anlamadım? Haluk bey.


HALUK- Bunda anlaşılmayacak ne var?


Süprizz! Diye bağıracaksın ben de şaşırmış gibi

 

yapacağım  hasta etme adamı. 


TOLGA- Peki Haluk bey.              


HALUK- Tamam ben şimdi çıkıyorum girince sürpriz 


diye bağırıyorsun.*** 


Haluk çıkarken keseriz.

  

2. SALON / İÇ / GECE

Meltem ve Emine sofrayı hazırlamaktadır.


MELTEM- İki gün sonra, Haluk’un doğum günü 


biliyorsun değil mi Emine?


EMİNE- Yok Meltem hanım unutmuşum, ben kendi 


doğum günümü bile unutuyorum,


 kusura bakmayın.***


MELTEM- Ne kusuru Emine, doğum günü için

 

hazırlık yapmamız gerekebilir o yüzden söyledim.


EMİNE- Sürpriz doğum günü mü yapacaksınız?


 MELTEM- Yok canım her sene her sene sürpriz

 

doğum günü sıktı. Ayrıca Haluk doğum gününün


 kutlanmasından bile hoşlanmıyor. 


EMİNE- Niye doğduğuna pişman mı?***


MELTEM- Hayır canım, (Haluk’u taklit ederek) Ana


 ba ba ba!  Eşek kadar adamın doğum günü mü olur, 


diye söyleniyor. Haluk işte. 

 

3. HALUK OFİS / İÇ / GECE

Haluk içeri girer. 

                                                              TOLGA- Süprizz!****


HALUK- Aaa! İnanmıyorum, hangi ara hazırlık 


yaptınız? Siz yok musunuz siz!

 

Aaa! Herkeste burada! ..

 

Nasıl oldu dar gömlek?*** 


TOLGA- Biraz daha doğal olabilir Haluk bey!

 

HALUK- Artist miyim oğlum ben, ancak bu kadar  rol 

yapabiliyorum.

 

TOLGA- Ya sürpriz yapmazlarsa!


HALUK- Kesin yapacaklar, bayılıyorlar böyle 


şeylere.  


Eşşek kadar adama doğum günü mü yapılır?***


TOLGA- Ne var Haluk bey ne güzel işte senede bir 


gün sevdiklerinizle bir araya gelmek için bahane.


HALUK- Olmaz öyle şey illa birini kutlayacaklarsa


 doğanı değil Doğuranı kutlasınlar. Analar cefayı


 çekiyor sefayı çocuklar sürüyor.****


TOLGA-  O zaman söyleyin size doğum günü 


yapmasınlar.


HALUK- Seviyorlar böyle şeyleri, ben de gönülleri


 olsun diye  ses çıkarmıyorum.

 

Hadi provaya devam. İnandırıcı olmak lazım o kadar 


hazırlık yapıyorlar üzülmesinler. ****

 

4. SALON / İÇ / GECE

Emine ve Meltem konuşmakta.

EMİNE- Sürpriz parti mi yapacağız gene??

 

MELTEM- Hayır, bu sene, öyle sürpriz parti falan

 

yapmayacağım 


Emine.  Bu sene, küçük bir pasta alırım baş başa 


kutlarız. ******

 

EMİNE- Bayıldım bu fikre. Sürpriz parti iyi güzel ama

 

sonrası kötü oluyor  evin her tarafı batıyor.***


MELTEM- Yok yok bu sene sürpriz yok.

 

5. OFİS / İÇ / GECE

HALUK ASLINDA SÜRPRİZ PARTİ


İSTEMEKTEDİR: YANİ İSTEMEM YAN


CEBİME KOY

HALUK- Evde sürpriz parti hazırlıkları şimdiden


 başlamıştır. Neyse gideyim ben geç kalmayayım

 

6. SALON / İÇ / GECE

MELTEM -Emine şu seminer işini ne yaptınız kayıt 


oldunuz mu?


EMİNE- Olduk Meltem hanım ama benim okumam

 

yazmam var.


MELTEM- Bu normal okuma yazma kursu


değil Emine finansal okur yazarlık kursu. 


Bu seminer sayesinde, bütçe nasıl yapılır, tasarruf

 

nasıl 


yapılır, birikimlerini nasıl doğru bir şekilde


 değerlendirebilirsin hepsini öğrenme fırsatın olucak.

 

Mutlaka git bu kursa. Hemde parasız, bedava bir kurs


EMİNE- Benim bankada hesabım bile yok


Meltem hanım. Öğrenip ne yapacağım


MELTEM- Sen benim sözümü dinle, al


Haticeyi de mutlaka gidin bu seminerlere.


 Size çok faydası olacak.


 Her kadın finans konusunda bilgi sahibi olmalı...

 

 

 

7. GÖNÜL EV / İÇ / GECE

Orçun ve Merve yastık savaşı yapmaktadır.


Koltukların yastıklarını birbirlerine atmakta.


ORÇUN- Yastık savaşı! MERVE- Yastık 

savaşı!

Salon dağılmış bir haldedir. Necla girer.

  

NECLA- Ne yapıyorsunuz,  çocuklar bütün salona 


dağıtmışsınız.


MERVE- Ben dağıtmadım Orçun dağıttı.

ORÇUN-  Yastık savaşını sen başlattın?

MERVE- Ben hava yastığı savaşı yapalım dedim  ama hava

 

yastıkları arabada olduğu için biz de bunlarla idare ettik.


NECLA- İkinizde doğru odanıza!


MERVE- ORÇUN- Hayır!


NECLA- Televizyon da yok size!


MERVE- ORÇUN- Hayır!


NECLA- Bana hayır demeyeceksiniz. 


Bundan sonra hayır lafını sizden duymak bile istemiyorum

 

anladınız mı?


MERVE- Hayır anlamadım.***            


NECLA- Bak yaramaza hala hayır diyor, ne dedim sizden 


hayır lafını duymak bile istemiyorum. 


ORÇUN- Cüneyt arkın gibi nayır nolamaz desek?*** 


NECLA- Doğru odaya bir de dalga geçiyor yaramaz.

 

Orçun ve Merve oflaya poflaya odasına çıkarken.

 

8. SALON / İÇ / GECE

Emine kapıyı açar. Havuç girer.

EMİNE- Kırmızı Hüseyin hoş geldin. 


HAVUÇ- Hoş bulduk Emine abla yemek hazır mı?


EMİNE- Hazır hazır.  

            

                  Meltem mutfaktan çıkar. Sofraya bir şey koyar.


                                                              MELTEM- Hoş geldin oğlum.


HAVUÇ- Hoş bulduk anne, çok açım hemen yiyelim?


MELTEM- Baban gelmedi daha! 


HAVUÇ- Hayda! O gelmeden yemekte yenmez. 


MELTEM- Acelen ne oğlum, gelir birazdan.



 HAVUÇ- Emine abla sen bana ekmek arası bir şey    

versene?  


MELTEM- Hayır olmaz yemekten önce iştahını 


kapatma biraz sabret. 


EMİNE- Mideni düşüneceğine, sen babana ne hediye


 alacaksın onu düşün Havuç bey. 


HAVUÇ- Hediye mi ne hediyesi?


MELTEM- İki gün sonra, babanın doğum günü


 oğlum 


unuttun mu?  Onu söylüyor Emine ablan.


HAVUÇ- Sahi yaa! Doğru hediye almak lazım.  


Annem 


olsa kolay, bir çiçek alır öperiz iş hallolur. *** Ama 


babam zor yaa! Babama ne hediye alacağız?



EMİNE- Paran neye yetiyorsa onu alacaksın. Sen de 


para olmadığına göre baban bu doğum günün de 


havasını alacak…****


 MELTEM- Hediyeye gerek

 

yok hatırlamak önemli olan oğlum.


HAVUÇ- Anne parti falan yapılacak mı? Ona göre 


tesisat kurayım eve bütün gece DJ’lik yaparım 


babama hediyem bu olur benim de. 


MELTEM- Yok bu sene öyle büyük bir doğum günü


 olmayacak babanla biz baş başa kutlayacağız.


Havuç sofradan çimlenmeye çalışır. 

Emine eline vurur.

EMİNE- Patilerini çek sofradan kırmızı


Hüseyin…  Kapı çalar.  Meltem kapıya yönelir.

                                                              MELTEM- Ben baktım.

Kapıyı açar. Haluk girer.

MELTEM- Hoş geldin hayatım.


HALUK- Hoş bulduk. Yemek hazır mı? Kurt gibi 


açım.


MELTEM- Baba oğul dejavu gibisiniz. Kapıdan 


girdikleri anda yemek hazır mı kurt gibi açım.*** 


HAVUÇ- Hazır baba hazır! Hadi gel ben de seni 


bekliyorum ben de çok açım.


HALUK- Tamam bir elimi yıkayıp geliyorum.


Haluk ellerini yıkamaya giderken keseriz. 

 

9. GÖNÜL EV/ İÇ / GECE

Necla, Gönül  ve Tuna konuşmakta.


Necla  ve Gönül sofrayı hazırlıyor olabilir. 


NECLA- Bir girdim salona salonun altını üstüne

 

getirmişler. Bir de ne söylesem hayır diyorlar. Ben de

 

kızdım ceza olarak odalarına gönderdim.

 

TUNA- Evet canım ne öyle her şeye hayır olmaz, hayır 


istemiyorum.


GÖNÜL- Sakın anneciğim Öyle olmaz. Hayır

 

demelerine de  izin vermemiz lazım ? 


NECLA- O niye o tepemize çıksınlar diye mi?***


TUNA- Evet Gönül Necla annem haklı, biraz laf


 dinlemeleri lazım, ipin ucunu kaçırdın mı tepene

 

çıkarlar.


GÖNÜL- Annecim uzmanlar çocukların hayır 


demesine izin vermek gerektiğini söylüyor.


NECLA- Gelsin o uzmanlar başa çıksın bu haylazlarla


 o zaman.***


GÖNÜL- Annecim, hayır diyebilmek özgüven 


göstergesidir. Çocuklara yapamazsın, sus otur sen


 küçüksün itiraz istemiyorum ne diyorsam onu 


yapacaksın falan diyerek onların öz güvenlerini 


ezebilirmişiz.


TUNA- Necla anne, Gönül de haklı.  Mesela ben hiç 


kimseye hayır diyemediğim için bir sürü angarya iş

 

yaptım yıllarca.


GÖNÜL- Hayır diyemeden öz güvenleri ezilerek 


büyüyen çocuklar,  hayır diyemedikleri için doğru


 olmadığını bildikleri halde bir sürü yanlış şeyi


 yapabiliyorlarmış.


NECLA- Ne yapacağız peki kızım?


GÖNÜL- Onların hayır demesine izin vereceğiz 


annecim...hayırı da öğrensinler. Yoksa büyüyünce 


herşeye evet diyen ve başkaları tarafından kullanılan 


çocuklar olurlar. Hayır çok önemli. Çocuklrın hayır

 

deme hakkı olmalı

 

10. KAFE / İÇ / GECE

Hami ve Fısfıs oturmaktadır.

İSMAİL- Hayırdır , Karadeniz de takaların batmış


 gibi dertlisin ex kayınço?


HAMİ- Evlenmek istiyorum ex enişte.*** 


İSMAİL- Delirdin mi sen daa!  Sen daha gençsin, bu 


yaşta niye ötenazi yapmak istiyorsun?*****


HAMİ- Bekarlıktan sıkıldım, artık benim bir yuva 


kurma zamanım geldi.


İSMAİL- Evladım kuş musun sen niye taktın bu kadar


 yuva kurmaya, kuluçkaya mı yatacaksın?*****


HAMİ-  Yok bekarlık canıma tak etti ben evlenmek


 istiyorum ex enişte.

Hami’nin mutsuz yüzünde keseriz.

 

11. SALON / İÇ / GECE

Haluk, Meltem, Emine, Havuç yemek yemekte.


HAVUÇ- Baba çok güzel bir araba çıkmış, param olsa 


kesin alırdım sana.


HALUK- Sağ  ol almış kadar oldun?

HAVUÇ-  Ama baba süper bir araba görsen.

Onu sana alırız ben de senin eski arabayı alırım.


 HALUK- Havuç kafa bir kez daha araba lafı 


edersen,araban değil ama bir araba dolusu dayağın

 

olacak.


EMİNE- Alışveriş listesini yapmamız lazım Meltem 


hanım.


MELTEM- Bu hafta ben yaparım Emine sen


 yoğunsun.


HALUK- (kafa sesi) Tabi sürpriz parti yapacak ya 


dünya kadar alışveriş yapacak Emine ne alacağını


 bilmez şimdi. (Normal) İstersen birlikte çıkalım 


alışverişe.


MELTEM- Yok gerek yok ben yalnız yaparım, sen 


beni şimdi yer bitirirsin alışverişte.


HALUK- Tamam tamam! (Kafa sesi) Benimle 


alışverişe gelirsen sürpriz parti yapamam demiyor da!

 

Haluk’un bıyık altından gülen yüzünde keseriz.

 

12. GÖNÜL EV / İÇ / GECE

Gönül, Tuna, Necla, Orçun, Merve Evde 

yemek yemektedirler.

ORÇUN- Anane, Viyanayı niye dördünce kez

 

kuşatmadık biliyor musun? 


NECLA- Nerden bileyim evladım.


ORÇUN- Viyana’yı  kuşatmadık çünkü atacak kuş 


kalmamıştı.****


 Merve Orçun gülerler.


MERVE- Necla teyze, Muazzez Abacı bu akşam niye 


çok mutluymuş biliyor musun? 


NECLA- Nerden bileyim evladım?


MERVE- Bu akşam hüzünleri evde bırakmış da ondan.*** 

Merve ve Orçun ikisi gülerler. 


TUNA- Aaa! Hadi ama bırakın konuşmayı yemeğinizi 


yiyin çocuklar.


ORÇUN- Hep aynı yemekler ya, bu yemekler 


yüzünden kapı çalsa kimin geleceğini biliyorum.


GÖNÜL- Kim gelirmiş Orçuncum.


MERVE- Gına gelir gına!**** 


Orçun ve Merve gülerler.

 

13. KAFE / İÇ / GECE

İsmail ve Hami konuşmakta.

HAMİ- Ablam senin yüzünden evlilik kurumuna olan 


güvenini kaybetmiş oda evlenme diyor.****


İSMAİL- Ablan çok biliyor ne var elli altmış kere onu


 aldatmışsam.**** Hastayım ben bende maykıl daglıs


 hastalığı var.***  Madem bu kadar ciddisin ben sana


 yardım ederim. 


HAMİ- Enişte ben eğlenilecek kız aramıyorum


 evlenilecek kız arıyorum.***


İSMAİL- Sana kim yardım eder biliyorum.


HAMİ- Kim?               


İSMAİL- Emine yenge, Huseyin in karısı, kendisi 


görücü usulünün kompetanıdır  daa!


Üzülme sana üç vakte bir kız bulurlar. 


HAMİ- Sahi mi diyorsun.

 

14. SALON / İÇ / GECE

Haluk Meltem, Havuç Emine yemek yemekte.   

                                               

Kapı çalar. 

HALUK- Biri geldi, bakalım bu kaynanası tarafından


 sevilen kimmiş?

Emine kalkar gider kapıya. 

EMİNE- Açıyorum Haluk bey.

Berke ve Duygu gelirler.

EMİNE- Küpeli Hüseyinle Duygu gelmiş.*** 


BERKE- İyi akşamlar.


      DUYGU- İyi akşamlar.                          

MELTEM- Hoş geldiniz çocuklar.

 

HALUK- Oturun hemen sofraya.


BERKE- Yok biz dışarıda yedik.


HALUK- Anaa! Bize tok gelinir mi oğlum? 


DUYGU- İş çıkışı bir şeyler atıştırdık babacım. 


MELTEM- Atıştırmayla olmaz geçin oturun bakalım.


HAVUÇ- Enişte babama her an yeni bir araba

 

alabiliriz.


BERKE- Araba mı?            


DUYGU- Hayırlı olsun?              


HALUK- Yok kızım bu havuç kafa her zamanki gibi


 serap görüyor. Bu çöle düşse su yerine araba araba

 

diye sürünür.***

 

15. KAHVE / İÇ / GECE

Kahvede Hüseyin ve Şükrü oturmakta.


                                                             HÜSEYİN- Anlamadım?


ŞÜKRÜ- Hatice diyorum, finansal okur yazarlık 


kursuna gidecek Hüseyin abi.


HÜSEYİN- Niye Hatice’nin okuması yazması yok mu?


ŞÜKRÜ- Var abi ama bu finansal okur yazarlık.

 

HÜSEYİN- Nasıl yani,  bu kursta, paranın üstündeki 


yazıları mı, okumayı öğretiyorlar?*** 


ŞÜKRÜ- Hayır abi, yatırım nasıl yapılır onu 


öğretiyorlar.


YAKUP- Sizinde oraya gitmeniz lazım beyler, siz de


 yatırım nasıl yapılır bilmiyorsunuz. Bütün parayı 


atlara yatırıyorsunuz onlarda alıp başını gidince beş 


parasız kalıyorsunuz.****


HÜSEYİN- Espri yapma çay yap Yakup… 

 

16. GÖNÜL EV / İÇ / GECE

Merve  Orçun salonda yalnız oturmakta.

MERVE-  Konuşurlarken duydum, çocukların hayır 


demelerine izin vermek gerekiyormuş uzmanlar 


söylemiş.


ORÇUN-  O uzmanı görünce ellerinden öpücem. ***


MERVE-  Artık rahat rahat hayır diyebileceğiz.


ORÇUN- Çok hayırlı bir işmiş bu!*****  


İkisi gülerken keseriz.

 

17. SALON / İÇ / GECE

Sofradan kalkılmış Haluk,

Meltem, Duygu, Berke, Havuç, Emine Çay

 dağıtmakta. 

HALUK- Hayırdır kızım, bu tarafta işiniz mi vardı?


DUYGU-  Evet baba yeni evin eksiği hiç bitmiyor. 


Almak istediğimiz birkaç şey vardı onları almak için 


bu tarafa geldik, gelmişken de bir uğrayalım dedik.


HALUK- İyi yaptınız kızım. (kafa sesi) Ba  ba  ba! 


Evin eksikleri varmış  Kesin doğum günüm için 


sürpriz parti planlayacaklar… Ortadan kaybolayım

 

da rahat rahat konuşsunlar.  (Normal) Aaa! 


Telefonumun şarjı bitmiş gidip şunu şarja takayım.


Haluk kalkar gider.  O gittikten sonra.


DUYGU- Anne, babamın doğum günü için sürpriz 


parti yapacak mıyız? 


MELTEM- Yok kızım bu sene baş başa kutlayacağız 


sürpriz parti falan yok.  


HAVUÇ- Gerek yok zaten hersene sürpriz parti mi 


olur. *****


  BERKE- Ne yapacağız?                

         

MELTEM- Özel bir şey yapmayacağız  gün 


içinde   arar kutlarsınız..  


BERKE- İyiymiş valla!


HAVUÇ-  Hediye al ama enişte o kadarda bedavcılık 


olmaz, adam sana kızını verdi sen de bir hediye al

 

artık.***** 


BERKE- Alırız kayınço.


DUYGU- Anne babamın neye ihtiyacı var?


MELTEM- O da ayrı bir dert.            

Haluk gelir. 

                                                             HALUK- Eee! Ne konuşuyorsunuz?

MELTEM- Hiç! Doğum günü partisini sordu çocuklar 


ben de doğum günü partisi yok babanız istemiyor 


diyordum.


HALUK- Ya evet evet! (Kafa sesi) Valla iyi numara


 direk parti yokmuş gibi davranıp akılları sıra bana 


sürpriz yapacaklar.  He  he he! 


Yemezler…****** 


Haluk’un gülen yüzünde keseriz. 

 

18. KAHVE / İÇ / GECE

Şükrü ve Hüseyin konuşmakta. 

HÜSEYİN- Şükrü Hatice bu kursa para veriyor mu? 


ŞÜKRÜ- Yok abi bu İstanbul Büyükşehir 


belediyesinin bir hizmeti, İsmek kapsamında 


yapılıyormuş  bu kurslar.


HÜSEYİN- İsmek mi? O ne?             


ŞÜKRÜ- Meslek edindirme kursları abi.


Bedava.


HÜSEYİN- Hatice bu finansal okuma yazma kursuna 


gidince ne olucak?  Finans müdürü mü olacak?***


ŞÜKRÜ- Bilmiyorum abi o kadarını sormadım, sen 


Emine yengeye sorarsın.



HÜSEYİN- Emine’ye mi?               

         

ŞÜKRÜ- Evet abi birlikte gideceklermiş? 


HÜSEYİN- Ne diyorsun sen oğlum bu çok iyi haber?


ŞÜKRÜ- İyi haber vermek bizim işimiz abi ama niye

 

iyi haber?***


HÜSEYİN- Oğlum bunlar  finans minans yatırım 


işlerini niye öğrenmek istiyorlar?


     ŞÜKRÜ- Niye abi?                    

                 

HÜSEYİN- Paraları var da ondan,  demek  bizden

 

sakladıkları cukkada paraları var bunların. Çaktın

 

mı?****


ŞÜKRÜ- Çakmaz mıyım, çakmak bizim işimiz abi!***

 

19. GÖNÜL EV / İÇ / GECE

Tuna, Necla oturmaktadır.

NECLA- Hadi çocuklar televizyon hakkınız bitti biraz 


kitap okuyun artık.


MERVE- Hayır televizyon izleyeceğim. 


NECLA- Aaa! Ne demek hayır izleyeceğim olmaz öyle 


şey.


TUNA- Necla annecim! Ne konuştuk? (fıs)  


Hayır  diyebilirler. 


                                                             Tuna Necla’ya kaş göz eder. **** 


NECLA- İyi tamam izleyin bakalım.  


ORÇUN- Televizyon izlerken çikolata yiyelim mi 


Merve?


MERVE- Çok iyi olur çantamda iki tane olacaktı.


                                                              Merve çantasından çikolata çıkarırken.*****                                                 

NECLA- Aaa! Olmaz bu saatte abur cubur

 

yenmez çocuklar.   


MERVE- Hayır yiyeceğiz. 


NECLA- Tuna oğlum buna da izin mi

 

vereceksin?


TUNA- Necla annecim bırak ne konuştuk hepsi

 

onların iyiliği için.***


Merve Orçun çikolata yerken birbirlerine


Göz kırparlar. Aralarında konuşurlar. 


                                                              ORÇUN-  Bayıldım ben bu işe.


MERVE- Bundan sonra evet demeyi yasaklıyorum.***


                                                             İkisi gülerken keseriz.***

 

                                                               Birol  Güven        

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.